I miss you - Blink 182

102738-44
"I miss you."  

”Vi skriver det här för att meddela er alla att vi

kommer ta en paus på obestämd tid framöver.”

–        Tom, Mark och Travis


"Jag minns det som om det var igår då jag läste det här meddelandet på deras officiella hemsida, den 22 februari 2005. Det var ofattbart i mina ögon, jag förstod inte då och jag lär nog aldrig inse att de troligtvis aldrig kommer att skapa ny musik tillsammans. De var och är det bandet som har haft störst påverkan i mitt liv någonsin."

Så här skrev jag i ett av mina musikarbeten i ettan och jag står fast vid det än en dag. Trots faktumet att de inte kommer spela ihop (Tom Delonge är en idiot) önskar jag det så innerligt.
Jag åkte till London i somras för att se Tom Delonge's nya band Angels And Airwaves spela tillsammans med  Foo Fighters, Queens of the Stone Age, Motörhead och Juliette and the Licks. Visst, det var jävligt grymt att se en av sina största förebildet men trots det kändes det tråkigt eftersom han är orsaken bakom splittringen.
Jag tycker om den personen han var förr. Idag tror han att han kan rädda världen, visst, jättebra att "växa upp" och engagera sig i politiska frågor men personligheten behöver inte ändras över en natt.
Han gick från humoristisk skämtsam tönt till en pensionär som helt plötsligt har funnit meningen med livet.

Ämnet upprör mig så ofantligt mycket att jag inte ens bör nämna det men jag kan inte låta bli. De betyder så mycket för mig, de har hjälpt mig genom goda och dåliga stunder.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kommer ihåg ! Kan fortfarande inte förstå det och kommer antaligen aldrig att göra det . Bättre band finns inte , går inte . Lyssnar du nått på Travis och Marks band +44 ?!

2007-04-13 @ 19:32:15
Postat av: Alice

Häftig blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-05-07 @ 14:36:43
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0