vid flodens strand

dagen har varit vemodig. kl 9.00 bar det iväg till helsingborg för att gå på min plastfarfars begravning. egentligen känns det konstigt att använda ordet "plastfarfar" för han var som min andra farfar, han har funnits där sedan jag var liten.
begravningen gav en rättvis bild av honom -han var en omtyckt, glad, generös man som spred glädje omkring sig. han älskade att sjunga och skriva låtar, han har skrivit ett flertal som hans dotter christina lindberg har framfört (ja, "känd" dansbandssångare)
jag har nog inte riktigt förstått att han verkligen är borta ännu, han känns levande men ändå avlägsen.
en sak är säker och det är att jag aldrig kommer att glömma dig, hjalmar lindberg.

vid flodens strand
text: Hjalmar Algotsson-Lindberg

vid flodens strand där jag mötte dig.
dina ögon brann och jag älskar dig.
vid flodens strand där jag först såg dig.
skall jag en gång åter möta dig.

jag rider fram genom boskapsland
och känner hjärtat slår.
för en cowboy vet ju allt
och jag väntar dig i år.

vid flodens strand där jag mötte dig.
skall jag en gång åter möta dig.
vid flodens strand där jag först såg dig.
dina ögon brann och jag älskar dig.

det var en kväll intill flodens strand
och där fanns det bara du.
efter alla år kan jag ej förstå
att du väntar mig ännu.

här vid flodens strand där jag mötte dig
skall jag en gång åter möta dig.
vid flodens strand där jag först såg dig.

kom nyss ut ur duschen och har slitit ur mitt löshår. det känns som att jag har ännu kortare hår än innan och att jag har dragit bort en massa. håret har dessutom blivit slitet och jag får köra på ännu fler inpackningar framöver... ska gå och köpa något bra imorgon.
för ett par år sedan experimenterade jag med mitt hår väldigt mycket, jag har haft allt från svart till rosa hår. nu på senare dagar har jag blivit allt fegare och vet inte om jag vågar att riskera att färga mitt hår brunt. tänk om jag ångrar mig? tänk om jag ser förjävlig ut? vad ska jag göra då? klarar jag av det?
så, nu har jag beslutsångest om vad jag ska göra. det bästa vore självklart att vila håret för en gångs skull men jag är så trött på det... mitt hår är heligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0